Thursday 2 February 2012

gadget idaman

Assalamualikum w.b.t
hari ni terasa nak tulis pasal gadget pulak...yelah,,teknologi sekarang ni makin canggih....aku rasa hampa pun dah ada gadget yang hampa aim kan,,,tapi kalau yang dah jadik hak milik tu tak yah citer la kan.....kayak r namanya tu...hehehe...lain la macam aku ni...makan pun parents tanggung lagi,,,,mampu tengok je la,,,,=)

ok,hari ni aku nak listkan gadget2 yang aku dok terbayang2 dalam kepala otak aku,,,tapi aku tak mampu nak beli....insyaAllah,,,nanti kalau dah kerja...ada rezeki boleh la beli...amin...hehehe(tetiba gelak),,,so,,jom tengok gadget apa yang aku menjadi idaman hati aku...=)

1.iPHONE 4S
ok,,aku taw ramai  dah yang ada benda ni...so,hampa mesti la tak kisah bukan malahan tak heran punn dengan benda ni...lain la aku ni,,,pakai pun handphone cabuk lagi...huhuhuhu...aku teringin sangat nak benda ni...sebab apa???saja suka suki nak beli...hehehehe..tak lah...mestilah ada sebabkan...hampa boleh la cari fungsi2 yang terdapat dalam iphone ni.....antara fungsi yang ada dalam ni...kamera dia 8-megapixcel dan gambar yang ditangkap tu bersaiz 3264x2448...dan ada jugak sokongan HD dan face detection..kalau macam tu senang la nak tangkap gambar nota2 ataupun soalan2 masa kuliah nanti...hehehehe...
Sumber : GAMBAR iPHONE 4S - FUNGSI BARU LEBIH CANGGIH | illustrasiaku .com 


2.Apple Macbook Air 11 inch
uish,,,aku ni memang peminat apple gigit ni kan...hehehe...yelah,orang cakap kalau nak beli tu biar yang berkualiti...betul tak...mahal???tak pa...biar mahal asalkan berkualiti tinggi...kan..kan...eleh,,tapi aku mana mampu pun...hehehe...apa yang ada dalam macbook air???bermula dengan berat...1.06kg saja...agak ringan dan kecik...sesuai untuk dibawa ke mana2.....lain2 macam touchpad multi sentuh(cari sendiri apa bendanya tu),daya tahan bateri sampai dengan 30 hari stanby dan dapat beroperasi 5-7 jam, dan sebagainya lah...tapi sesapa yang tak pernah guna tapi nak beli apple macbook  ni kena fikir 2 3 kali....sebabnya hampa kena biasakan diri dengan system mac dan key shortcut untuk buat task...apple macbook ni lain taw dari laptop biasa dari segi fungsinya....so berfikir dulu sebelum beli ok..kalau nak taw lebih lanjut sila search dekat google(sebab aku pun buat benda yang sama...hehehehe)
sumber: http://www.ridzuanrichie.com/bila-adanya-sebuah-macbook-air-di-sisi/
             http://sintamelani.blogdetik.com/2011/04/18/macbook-air-terbaru-dan-spesifikasinya/

3.DSLR Canon
fuh,,,yang memang jadik idaman hati aku sejak dulu lagik ni....aku kalau boleh memang nak sangat benda ni....kalau hampa nak taw harga dia pun memang terbaik r,,,sebab tu aku tak mampu lagik...hehehehe....eh,,,sebelum tu...taw dak apa maksud DSLR tu???kalau yang dah taw tu tak pa la...bagi yang tak taw...DSLR ni singkatan bagi Digital Single Lens Reflex...maksudnya ia menggunakan refreksi lensa tunggal.Foto yang ditangkap akan nampak sama melalui view-finder.
sumber:http://elektindo.com/macam-serta-cara-penggunaan-kamera-dslr.html



4.Samsung Galaxy Tab
ha,,,yang ni yang terakhir...sebab ada owang tu dah ada...tak leh cakap lebih2 kat sini...nanti habis aku kena bahan dengan dia...aku lebih suka tab berbanding ipad sebab tab ni kecik sikit....senang nak bawak masuk dalam handbag(eh,ada handbag ke kome???hehehehehe).kalau hampa nak taw ada bezanya antara ipad dengan tab ni...aku rasa banyak jugak bezanya....dan setakat yang aku taw tab ni lebih banyak fungsinya...kalau tak silap aku la...kalau silap harap maaf ya....hampa boleh search dekat google untuk maklumat lanjut ok....




setakat ni aku rasa tu saja gadget2 yang menjadi pilihan aku....hampa pulak macam mana???gadget apa yang hampa suka dan berniat di hati nak beli???dan apa gadget yang hampa dah ada???kalau aku setakat ada laptop compac sebijik,externel hardisk samsung,handset sony ericson c510 ngan nokia tak taw jenis apa...hehehehe....so,,,,ada sesapa tak murah hati nak bagi aku salah satu benda kat atas ni????kalau ada yahoooo....seronoknya....sujud syukur aku...hehehehe...apa2 pun,,,kalau hampa nak beli pastikan ada kegunaannya...jangan pakai main beli saja...semata2 nak ikut orang...semua tu nafsu semata2...eleh,,hang cakap orang hang pun sama...oit2...aku berani cakap sebab aku mana ada duit nak beli la semua ni...ok...akan datang tu tak taw la kan...hehehehe...tengok pada keadaan...oklah..tu saja nak cerita hari ni...peace no war..=)

0 sayang aku...:

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com