Friday 23 November 2012

Suamiku En.Perfect 10!


Assalamualaikum w.b.t
wah2!!!hari ni aku kuar lepak2 ke mall...hahaha..melepak??x r...sebenarnya teman kawan aku beli bag r...aku mana reti melepak2 nih..hehehe...dah alang2 tu aku pun masuk la popular...huh,,kalau dah masuk situ jangan harap la kuar x beli novel kan...hehehe...so sempat jugak aku capai 2 buah novel...dan untuk malam ni aku nak buat review sikit pasal novel ni...Suamiku En.Perfect 10! karya Syamnuriezmil...hah,,ada sesapa dah baca???sila kasi komen....jangan memalu..untuk novel yang lagi satu nanti aku buat review...sebab x sempat lagi nak baca..




sinopsis:

PERTEMUAN yang tidak terduga sewaktu penerbangan dari Heathrow, London ke KLIA, Sepang menciptakan sebuah lakonan suami isteri di antara Aleeya Azmeen dan Zarief Danial. Lakonan selama seminggu, demi menyelamatkan Aleeya Azmeen untuk berdepan dengan ibunya, Puan Yazmeen. Janji telah terpatri tetapi perasaan lain pula yang bertakhta dalam hati. 
“Abang, orang kahwin pun tak pegang tangan bini dia sebegini teruk, tau! Sampai tak boleh bernyawa tangan Leeya ni.” – Aleeya Azmeen 
“Peduli apa Aleeya nak cakap apa pun. Asalkan Aleeya selamat dalam pegangan abang! Abang tak kisahlah apa orang nak cakap.” – Zarief Danial 
Saat itu, Syed Muzaffar, bekas kekasihnya, cuba menagih semula kasih dari Aleeya Azmeen. Konflik bertambah hebat apabila keluarga Syed Muzaffar cuba merebut anak yang dikandungkan oleh Aleeya Azmeen untuk mendapatkan harta dan kekayaan. Azura Hanim pula menjadi penghalang rasa cinta Zarief Danial terhadap Aleeya Azmeen.
Aleeya Azmeen menjadi keliru apabila terpaksa memilih di antara cinta terhadap Syed Muzaffar ataupun Zarief Danial. 
“Aleeya dah jumpa ke lelaki perfect 10 tu?” – Zarief Danial 
“Dah, tapi dia milik orang,” – Aleeya Azmeen 
Siapakah yang layak menjadi suami paling sempurna buat Aleeya Azmeen? Adakah Syed Muzaffar ataupun Zarief Danial? Adakah Aleeya akan memperoleh cinta dari Encik Perfect 10, seperti mana yang dia harapkan?


dan seperti yang dijangka cerita ni x mengecewakan aku....dan aku sememangnya salah seorang peminat Syamnuriezmil..bagi aku semua hasil penulisan dia sempoi...x berat untuk kepala otak aku nak  menerima....hampa aku x taw la...sebelum ni dua novel dia aku dah baca termasuk yang ni dah jadik tiga...semuanya  best...sebenaqnya aku dah baca sikit novel ni kat penulisan2u(boley google)...aku ingat just dia buat novel kat situ..then kat popular tadi tetiba jumpa...memang aku rembat dulu la kan...

so berbalik pada novel tadi...citer dia macam ni....Aleeya Azmeen ni seorang pelajar dekat London kalau tak silap dalam bidang perubatan...nak dijadikan citer pakwe dia Syed Muzaffar pi rogol dia sebab salah paham...then dah kena rogol tu mengandung pulak...pastu boley pulak kena buang dari U..adoi..memang jatuh ditimpa tangga kuasa 2 betoi la nasib si Aleeya ni..

dah kena buang dari U tu nak tunggu apa lagi kan...chow balik Malaysia je la...pastu dalam kapal terbang tu dia jumpa la sorang mamat ni...nama dia Zarief danial..Ya Allah...bercakap pot pet pot pet x berenti...mau x bengang si Aleeya tu...dah la member tengah sedih kan...tambah pulak dengan mamat mulut murai tercabut ekor dok kat sebelah dia...last2 si Aleeya ni muntah atas dia...baru dia taw langit tu tinggi ka rendah...memang lawak r...

pastu masa dah sampai di KLIA ni si Zarief ngan Aleeya sesama nak balik Kedah...pastu si Zarief ni x sampai hati la nak tinggal si Aleeya ni...sebab dia ni memang jenis cepat kesian kat orang...pastu Aleeya ni boley pulak pi citer dekat Zarief ni apa yang dah jadik kat dia dan dengan baik hatinya si Zarief ni tawarkan diri nak berlakon jadi suami si Aleeya ni untuk jumpa mak Aleeya....wah baik kan...

pada masa yang si Syed Muzaffar ni tetiba je nak balik kat Aleeya...dah tu family Syed Muzaffar berebut pulak nak anak yang Aleeya kandung tu sebab nak dapatkan harta...pada masa yang sama Azura hanim tunang si Zarief danial ni dok buat kacau...dah la perangai x senonoh...si Aleeya ni pun tersepit la antara si stranger yang baik hati dengan kekasih lama...mana satu patut dia pilih?? agak2 hampa sapa???sapa en.perfect 10 Aleeya???so lekaih pi beli...komfem hampa x kan rasa rugi..

mulanya aku ingat perfect 10 tu sempena iklan safi balqis(ke rania??x hengat) perfect 10 tu...Syamnuriezmil ni pakai benda tu ka...rupanya2 perfect 10 untuk....jeng...jeng...jeng...pi baca sendiri la nuh...hehehe...lagi satu yang aku suka...walaupun citer malampaui batasan...contoh laki pompuan yang x hubungan tidoq sekali dalam bilik...tapi dia still memperingat pembaca tentang hukum tu...so x da la sentap sangat nak baca kan...ok..tu saja ulasan aku kali...ni kalau dah baca novel yang satu aku tulis pasal yang tu plak..kalau sempat la..ok...tata..peace no war..=)









0 sayang aku...:

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com