Thursday 11 July 2013

Ramadhan kembali




Assalamualaikum w.b.t

hai uuuooolllsss semua...apa habaq???sihat dak hari ni???maklumlah sekarang dah masuk bulan ramadhan kan...mesti semua orang tengah layu jer sekarang(time aku tulis ni tengah hari)...so uuuoollss semua...aku rasa belum terlambat aku ucapkan selamat menjalani ibadah puasa di bulan ramadhan yang mulia ni..so hari ni aku nak cerita sikit la pengalaman aku berpuasa walaupun hari ni baru hari ketiga..

uoolllss sekalian..seperti tahun yang lepas aku tak dapat balik untuk berpuasa bersama2 dengan family..aku ada short sem untuk aku habiskan(shortsem yang terakhir)..so nak kata sedih tu x sangat la sebab aku dah biasa x berpuasa bersama2 family...tapi kan tahun ni aku dah satu pengalaman baru yang sangat2 best dalam hidup aku...seperti yang hampa tau..budak2 uni sangat2 kekurangan duit..tambah2 aku ngan kengkawan aku sebab masa short sem kami x dapat duit ptptn..maybe sebab 2 bulan ja kot...so nak menjimatkan duit kami pun bercadang la nak berbuka dekat masjid..aku taw budak2 u mesti selalu p bukak posa kat masjid sebab nak jimat...iya dak..(macam aku)

tapi nak habaq kat hampa ni memang first time la aku pi bukak posa kat masjid..seyesly habaq kat hang..memang pengalaman pertama la...hahaha..masa tu cuak jugak la..dok pikiaq cukup ke idok makanan..ruang makan tu terbuka ka acaner??kang campur ngan laki ka hapa ka kan???so bila p ja semalam semuanya berlainan dari apa yang aku pikirkan...opkos la tempat makan laki dan pompuan terpisah kan...kami berbuka di bilik yang berlainan tapi bersebelahan..dan yang syoknya kami makan dalam talam/dulang...taw dak makan dalam talam tu macam mana???ala dye bubuh nasi ngan lauk dalam satu talam pastu hampa makan la ramai2....

dan masa tu aku pikir lagi...aik cukup ka ni??satu talam nak makan 5 orang...aku dah la jenis makan sepinggan penuh...huhuhu(perasaan tamak mula menjelma)tapi alhamdulillah bila dah makan ramai2 tu keberkatan yang kita dapat tu lain taw...walaupun makan x banyak..tapi kekenyangan dye lain...sampai balik ke umah aku x rasa lapaq...alhamdulillah...dan itu pun memang first time aku makan dalam talam...aish..best2...

macam ni la makanan yang disediakan


dah habis berbuka tu apalagi p solat maghrib ler...lepas isyak macam biasa buat la terawih sekali...tapi dekat sini kebanyakkan masjid buat terawih sampai 8 rakaat ja..termasuk witir jadi 11 la kan..mungkin sebab esok tu depa nak keja kan...so buat lapan je la..adoi tetiba rindu nak balik rumah...sebab aku dari cuti midsem sem lepas aku x balik sampai la ke sekarang...ala..kalau selalu balik x best..jarang balik ni baru orang kata di perantauan...saja la nak buat mak aku rindu kat aku...hehehehe...hari tu pun dye dok tanya boleh dak balik awal...sory la mak..sekarang ni tengah buzy..susah sikit nak balik..lagipun jauh kan..kalau balik selalu pokai la...iya dak..so kita jumpa nak raya nanti k...oklah tu saja aku nak cerita...nanti bila free aku update lagi k...selamat berpuasa semua...assalamualaikum....

0 sayang aku...:

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com