Saturday 21 July 2012

bercinta atau bercouple

Assalamualaikum w.b.t
wah...wah...nak bercakap pasal cinta la pulak....love is cinta...hahahahaha..ok fine mesti ada orang rasa aku x layak nak bercakap pasal cinta sebab aku x penah bercinta...amboih..mna hang taw aku x penah bercinta...cerciter2....sesuka hati saja nuh...tapi aku bercinta ngan mak ayah aku jela....hehehehe...cinta ni bagi aku subjektif...cinta bukan saja untuk pasangan yang berlainan jantina tapi cinta terbahagi kepada banyak jenis...cinta kepada Allah s.w.t, Rasulullah s.a.w ,mak ayah kita....dan lain2 la...ada jugak cinta sejenis...ermmm...ni bahaya.....

ok yang aku nak tulis hari ni pasai cinta seorang lelaki dan wanita...ecece...nak cakap pasai hati dan perasaan la pulak...bukan..sebenarnya masa aku tulis ni aku dok pikiaq pasai kawan aku yang sorang ni.....sebab tu la aku rasa nak menulis pasai ni....seperti yang hampa semua taw...aku rasa hampa semua memang taw la...kalau x taw ni nak bagitaw...bercouple itu haram...haram k......aku kata couple...not bercinta...mesti hampa tertanya2 ada beza ka dua tu???ada...ni aku kasi link untuk hampa baca dengan lebih mendalam pasal beza bercouple dengan bercinta ni....baca taw...link 1...link 2....baca bagi paham..bukan baca saja2...

eleh...mesti ada orang kata...macam la hang baik sangat nak bercakap pasai ni??alorh...x salah bukan kalau aku nak berkongsi dekat sini??x semestinya hanya orang2 yang alim2 saja boleh cakap pasai ni kan...ok aku bukan ustazah....so what??yang penting aku nak sampaikan sesuatu...iya tak...terpulang la pada penerimaan hampa nanti...

ok...ramai muda-mudi sekarang ni suka bercouple kan...betoi dak???bak kata mak aku bohong la kalau pompuan(maap la kasaq sikit nuh) la ni x dak kawan laki...mesti ada....betoi dak???kalau salah tu minta maap la nuh...aku taw bukan semua kan???ada jugak yang x dak....macam aku...hehehehe...berbalik pada point asal aku...aku sebenaqnya x paham...pasai apa depa ni bercouple???aku kata bercouple...bukan bercinta...tadi hampa dah baca kan pasai beza couple dengan cinta..kalau x paham lagi hampa boley la search kat pakcik google ok....bercinta memang x salah...tapi bercouple itu yang salah..belum apa2 lagi dah pandai pegang2 bagai...nak kiss2 la...perlu ka???yang aku pelik kita taw pasai hukum hakam ni tapi kita still nak buat benda tu...ni namanya dugaan yang Allah s.w.t nak bagi kat kita...mampu dak kita tahan nafsu kita tu??

mesti ada yang yang cakap...lumrah la orang bercinta...betul...bercinta itu lumrah hidup antara lelaki dan perempuan...tapi kalau dah tergadai maruah itu pun lumrah juga ka??adoi,,,hampa ni...kita orang pompuan nafsu ada 9 akal ada 1...sebaliknya bagi lelaki...berfikir la wanita2 sekalian...pastu ada juga yang cakap hang x penah bercinta...hang taw apa???wei...kalau aku x penah bercinta x semestinya aku x taw apa itu cinta...aku pun manusia..ada hati perasaan beb(kalau penah pun sat ja kot)....cuma cinta aku ni..biaq aku sorang ja yang taw sudah...buat pa nak gtaw kat dye tu....betoi dak??..tengok aku dah mula merapu kat sini..



aku bukan apa...niat aku menulis sebab aku ambik pengalaman dari kawan aku...dye sayang sangat kat pakwe dye..bila pakwe dye nak jauhkan diri dari dye...sedey la kawan.....untuk apa la kita bersedey untuk lelaki yang belum pasti menjadi hak kita....dye tu baru pakwe wei...bukan lagi suami...ada pulak(bukan kawan aku) yang sampai bunuh2 diri bagai...Ya Allah..hampa ni...sampai macam tu sekali...kesian kat mak ayah hampa yang dah jaga hampa dari kecik sampai hampa besaq...senang2 ja hampa pi bunuh diri nuh...gadaikan maruah hampa..aku x mau cakap lebih2 takut nanti kena kat aku balik...ini sebagai peringatan untuk aku jugak...apa motif aku tulis benda ni???sebenaqnya aku nak gitaw pasal cinta ngan couple tu...sekarang ni hampa bercouple ka bercinta ka???x salah nak bercinta tapi haram bila bercouple..

sekarang ni ramai yang kawen muda...hah,,macam tu kan bagus...dah halal kan...so kalau sapa yang teringin nak bercouple tu kawen cepat2...supaya nanti terhindar dari maksiat...x gitu...masalahnya bila nak kawen muda ni mak ayah x kasi pula...takut anak2 x leh nak bagi komitmentkan???sebab tu adanya nikah  khitbah....taw dak pasai ni...ni kasi link lagi...baca taw...sapa yang nak kawen muda tu..elok la bincang ngan mak ayah elok2...jangan pulak hampa pi kawen lari....tu bukan jalan penyelesaian ok...so hampa2 sekalian...sapa yang ngah bercouple nikah kaih...bercinta lepas kawen ni orang kata lagi indah..x gitu???jangan tanya aku...mana la aku taw....hehehehe...sampai sini saja dulu aku merapu ok....minta maap la nuh kalau kemerapuan aku ni melampau2....hehehe..peace no war...=)


0 sayang aku...:

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com