Saturday 21 July 2012

Salam Ramadhan




Assalamualaikum w.b.t
apa habaq semua...lama x post...last pun pasal EURO...yea...spain menang...hahahaha(tetiba)...sedaq x sedaq kita sekarang dah masuk bulan Ramdhan...hari ni dah 1 Ramadhan...hampa semua posa dak ni???yang spesel kes tu aku paham la....=)....so,sekarang ni lah masa yang amat kita tunggu2 kan nak buat amal ibadat dengan sebanyak mungkin...tapi kan yang aku pelik,,,asal orang kalau nak pulun beribadat...time bulan Ramadhan ja...awat bulan lain depa x pulun jugak????haish,,,yelah bulan ni kan spesel...bulan umat bukan...mesti la ramai yang terkejar2 nak buat amal ibadat...bulan lain x dak tarawih...time ni la nak bertarawih kan....aku taw pasai pa depa pulun sangat...ni mesti sebab nak raya ni...sapa x suka raya kan....



sempena bulan yang mulia ni...seperti yang hampa semua taw...sudah semestinya semua setan2 akan diikat bukan...tengok setan kat atas tu...dye pun cuti sat...hahahaha...disebabkan semua setan dah kena ikat boleh la kita beribadat dengan aman damai...tapi kita masih lagi kena lawan ngan 1 benda ni....benda apa???nafsu kita...kita kena la tahan nafsu kita..iya x....dari nak makan nak minum...alah sebelum ni Allah s.w.t dah bagi kita 11 bulan untuk kita makan kan??apa salahnya sebulan ni kita posa pulak..tahan nafsu kita tu....bukan sekadar dari makan dan minum saja...tapi tahan nafsu dari nak buat2 maksiat bagai ni...kita bukan posa saja2 taw...dapat pahala lagi....mesti ada yang mengeluh pasai pa la kena buat benda ni....sudah semestinya la....kita kan beragama Islam...dah termaktub dalam Rukun Islam bukan....lagi pun...kita kena ingat jugak...orang2 Islam di Palestin nuh yang sengsara...x makan berbulan2 x kata apa pun....betoi dak???


Jadi sempena bulan Ramadhan yang mulia ni...apa kata kita pakat ramai2 ambik peluang yang ada ni dengan melakukan ibat dengan sebanyak yang mungkin...manalah taw kan bulan Ramadhan tahun ni merupakan yang terakhir bagi kita......aku taw mesti ramai yang dok pikiaq pasai baju raya la...kasut raya...kuih raya bagai......betoi dak...alaah...baru nak start posa kan...x yah g la nak pikiaq...betoi dak...nanti2 la....hold dulu benda tu....pakai baju yang dulu pun apa salahnya betoi dak....tapi aku taw mesti ramai yang nak beli baju baru kan...hehehe...(aku dah...cakap org aku yang lebih kan...hhehehe)....nak buat macam mana aku sambut posa pun dekat rumah sewa...mak aku kalut suruh beli awai sebab balik nanti pun dekat nak raya......huhuhu...sedey...macam ni nasib perantauan...sobsob...x pa...bila lagi nak rasa posa di perantauankan...macam ni baru best beb...huhuhuhu....ok lah nak stop dulu....nanti aku sambung lagi ok...salam Ramadhan semua...peace no war..=)

0 sayang aku...:

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com