Thursday 14 July 2011

first story

Assalamualaikum w.b.t
ni first time aku post apa yang aku rasa...dlu aku sbnrnya malas nak buat blog aku sebagai tempat aku mencurahkan rasa,,,tapi cam boring plak,,,hanya ada lirik lagu ngan citer...so bila aku dah start explore blog orang lain aku tertarik plak nak coret2 kat sini.So,kalau ada yang membaca tu hope tak boring ya..hehehe
aku nak gak try something new selain dari cerpen..sblm ni cerpen tu tempat aku nak meluahkan apa yang aku fikir...so skrang aku nak luahkan secara live pulak....looks like my diary la..tapi x la sgt...Ya Allah...apa yang aku mengarut ni????hahaha,.....apa2 je lah..
ok berbalik kepada tittle kat atas...first story right...ermmm,,,aku nak citer pasal kejadian yang berlaku hari nih...sebelum tu kena preview la apa yg jadi smlm..sbb benda berlaku smlm dan bersmbung ke hari ni...benda apa???ooo...begini...hehehe...saspen2.....=)
semalam....waktu ngah kait buah rambutan tiba2 ada orang call bapak aku...rupa2nya pak njang aku...dia cakap yang tokwan aku terjatuh n sekarang ni x leh bgn..dlm fikiran aku dah dok fikir la...lumpuh terus la kot...tapi yang muskyilnya dia x dak pnyakit jantung....just ada diabetis ngan darah tinggi...myb bp dye melambung2 kot tu yg jadik macam tuh...so semalam kami satu family p la umah dia..Alhamdulillah...still bley cakap just dia x leh nak duduk...ok..dah dpt kesan apa yang jadik..so x pas tu kami pun balik...
keesokkannya pulak..maksudnya hari ni..aku ngan mak aku p la balik umah dia nak tgk la jadi apa...takut makin teruk..ermm,,agak la...nak kalih ke sana ke sini pun sakit...kesian aku tgk..dah ler dah tua..so,depa adik beradiq berbincng la nak wat cam...maksu aku kata nak p wat xray kat klinik takut tulang dia patah ka apa ka..ok fine,,tapi yg menjadi masalahnya sekarang macam mana nak bawak p klinik sedangkan dia nak duduk pun x leh???aku pun musykil skit ngan cadangan maksu aku tuh,,,msa tuh terjadi la sedikit pertelingkahan antara merekalah..aku x masuk campur..cakap kalau nak bawak p hospital spa nak jagalah??macam2 hal lah..nek pening aku dengarnya..so,bila keadaan dah calm..maksu aku suwuh la paktam aku p klinik Aqbr sbb klinik tu klinik favorite...then paktam aku pun p la situ pas dia balik dia kata yang doktor x leh mai n dok tu suwuh bawak p hospital la...so,maksu aku kata senang kata kita call ambulan la ka..so,semua orang setuju..ok..x sampai 20 minit tnggu ambulan pun sampai...angktlah tokwan aku tuh,,,kawan qheiau(i mean mengerang) wei,,,,sakit oooo...aku dpt rasakan la...dari segi nada dia tuh....tiba2 masa aku dok menulih ni lp akuterpadam..menyirap darah aku..naseb bek bila buka still ada..kalau dak macam nak hempuk jer lp nih...hehehe..ok smbung balik...lepas ambulan tu jalan aku tgk la mak aku..mata merah kot...sedey siot...aku pun tahan la sebak dalam hati...mak aku dah la jarang nak nangis2 nih...tengok mata dia tu aku dapat rasa kesedihan dia..so aku pun buat2 la blah dari dari situ...nak tahan x mau bagi meleleh...huhuhu...after that aku ngan mak aku pun p la hospital naik keta sebab satgi kami nak balik rumah terus...kalau tunggu pun x jadik apa...woo..aku besa rasa tnggu my father sakit nak masud wad tuh...sampai kul 3 pagi bawu boleh balik...pengalaman tuh....bila sampai nampak la maksu aku dok tunggu kat tempat emegency tuh.....pas tnya serba sedikit(dia pun macam x taw apa yang jadik kat dalam) aku ngan mak aku pun balik ler rumah....dan yg terbaru aku dapat taw tokwan aku memang kena tahan dekat wad (kenanga 5)..sebab ada keretakan dekat tulang pinggang dia(tokwan aku jatuh terduduk)...so,sekarang ni hanya boleh doa byk2 bagi dia cepat sembuh...Amin.....

0 sayang aku...:

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com