Saturday 16 July 2011

Raging Pheonix



Assalamualaikum w.b.t
hari ni aku nak citer pasal citer yang kat atas nih.Raging Pheonix.Aku x taw la korang penah ke x tengok citer ni.Bagi yang dah tengok tu ok la..bagi yang x penah tengok tu korang boleh la tunggu kat astro citra..kalau still ada la..kan astro selalu ulang citer..x pun korang bley la cari kat youtube jer..okies....
apa pasal aku nak citer pasal citer ni???aku ni minat juga la dengan citer2 action ni...mula2 aku tengok iklan citer ni cam x menarik jer...hero dia beserabai...org kedah paham ler..hehehe..heroin dia tu ok ler...tengok cam x menarik jer...then 1 malam tuh x dak citer punya pasal just ada citer ni jer yang agak menarik la masa tu...so aku pun tengok la...
masa mula tu ok lagi la...then time dia fight tuh...fuh....aku terpegun kot...aku suka tengok aksi2 dia...cara dia lawan...dia punya skill materials arts tu fuh...wa tabik spring lu....cantik...menarik...tertawan aku..hahaha....



memang lawa lah dia punya teknik berlawan dia tuh...ok..korang mesti tertanya2 kan citer ni sebenarnya tentang apa...aku citer apa yang aku paham jelah yer..kalau korang nak tahu best ke x korang kena la tengok sendiri..
citer ni pasal 4 orang lelaki yang nak balas dendam dekat seorang yang bernama Jaguar.Jaguar ni terlibat dalam sendikit culik pompuan.Pompuan yang dia culik tu dia jual organ kalau x silap aku..lagi satu dia culik pompuan tu sebab nak hasilkan minyak wangi..mesti korang tertanya2kan macam mana???dia gunakan air mata pompuan2 yang dia culik tuh...pompuan yang dia culik pulak bukan sebarangan..pompuan yang ada bau tersendiri jer yang dia culik...so 4 orang mamat ni,Sanim,Dog.adik dia Pig(besa lah...siam)...sowang lagi aku x ingat nama apa...diorang ni nak balas dendam sebab orang kesayangan diorang kena culik..si Sanim(hero) yakin yang makwe dia still hidup.So dia nak cari makwe dia..yang si Dog tu polis yang ada deria hidu yang sangat kuat.Dia nak balas dendam sebab isteri dia dibunuh oleh Jaguar..dan yang sorang lagi tu sebab adik dia pun kena culik..yang pompuan sorang tu pulak Deu(kalau x silap aku la) dia hampir ja nak kena culik ngan geng Jaguar tu sebab dia ada bau tersendiri.Lepas dia tengok mamat2 tu lawan dia teringin nak belajar cara lawan.So,nama seni mempertahankan diri tu Meyraiyuth...nnti aku citer apa bendanya tu..ok..lepas dia belajar tu..dia pun p la selamatkan pompuan2 yang kena culik tuh...tapi benda tu sebenarnya menunjukkan kelemahan dia..kelemahan apa aku pun x taw..mungkin sebab dia kelam-kabut sangat nak p selamatkan orang..so salah sorang mamat(yang aku x taw nama tu) uji dia..dia gagal dlm ujian tu sebab dia kalah.Masa tu bawu dia taw yang dia dijadikan sebagai umpan oleh depa tu untuk bawa dia ke tempat jaguar sebab minah ni ada bau yang tersendiri...dia geram sgt dia p lawan balik ngan mat yg uji dia tu n dia menang so dia lulus...so diorang pun plan la cam ne nak cari tempat Jaguar tuh ngan wat si minah tu sebagai umpan...plan diorang tu x jadik sikit tapi diorang sampai gak la kat tempat tu hasil dari ketajaman deria hidu si dog tuh...lepas tu aksi2 diorang lawan la...dan makwe si sanim tu memang hidup lagi..tapi macam patung..si Deu ni sedey r sebab dia suka kat si Sanim tu..tapi dia terima la sebab dia taw yang si Sanim ni memang sayang giler ngan makwe dia...jadi dia nak tolong si Sanim ni selamatkan makwe dia...Jaguar tu memang kuat...korang kena tengok sendiri la macam mana kuatnya si Jaguar tuh...n korang mesti terkejut tengok dia..hehehe...makwe si Sanim tu dapat diselamatkan tapi yang sedeynya si Sanim tu plak yang mati...huhuhu...sedey...tulah apa yang aku dapat citer...ni apa yang aku paham la...kalau ada tersilap tu maknanya aku tengah mamai la tu..hehehe...



ok..tadi aku cakap aku nak citer pasal Meyraiyuth tu kan....ok..meyraiyuth tu salah satu seni mempertahan diri yang menggabungkan muay thai ngan breakdance...tapi ada juga teknik lain macam gimnastik,skating dan lain2.....ia juga dikenali sebagai 'drunken muay thai'...dia ala-ala capoeira(kombinasi materials arts,sukan ngan musik) tapi lain sikit dari segi pergerakan yang mengelirukan....



citer ni aku bagi 4.5 bintang...sebab citer ni best dan x boring.....tengok la...korang x rugi..just jangan ikut ler yang dia minum arak tu sudah...hehehe...okies...enjoy it...

0 sayang aku...:

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com