Thursday 14 July 2011

petua menjadi pelajar cemerlang mengikut Al-Quran

Assalamualaikum w.b.t
hari ni aku akan berkongsi sedikit tips tuk korang yang masih lagi memegang title student dan juga tuk diri aku yang masih x taw lagi hala tuju aku....benda nih aku copy jer dari iluvIslam...kalau nak taw dengan lebih lanjut silalah ke laman tersebut okies sebab aku hanya ambil seringkas yang mungkin dan tak ada huraian ya......harap benda ni akan bagi sedikit sebanyak kesedaran kat aku dan juga korang semua yang baca ok...jangan baca saja...resapkan di dalam minda.....

Antara tips untuk menjadi pelajar cemerlang mengikut Al-Quran:

1.Keyakinan, kepercayaan and keimanan kepada Allah SWT
2.Fokus, bersungguh-sungguh, sepenuh hati
3.Prioriti. Mengutamakan apa yang utama.
4.Prihatin sesama kita
5.Jaga hubungan antara lelaki dan perempuan
6.Jujur, amanah
7.Tepati waktu

aku paling tertarik dengan tip yang no.7 tu...jaga hubungan antara lelaki dan perempuan.Kalau aku tengok dekat kolej aku dulu tiap-tiap kali nak exam tu la, yang ramai sangat couple dok berdating.Kononnya nak studylah...entah betul entah tidak aku pun x taw...jadi sama-sama kita ambil iktibar ya.....



0 sayang aku...:

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com