Friday 29 July 2011

bapakku memujuk......


assalamualaikum w.b.t
hahaha.....apa punya tajuk tu....korang mesti kata....eleh,,,bapak dia pujuk pun nak citer.....huhuhu...alah....terpulang ler korang nak baca ke x....aku tulis jer....just nak kongsi apa yang berlaku.......
ok...nak dijadikan citernya...hari ni ada la kenduri kat umah sedara aku....dari semalam lagi mak aku dah gtaw kat aku....tapi aku wat dek jer...huhuhu...jahatnya aku....sebenarnya aku x mau pergi...adalah sebab2 tertentu...x leh nak gtaw kat sini......hehehe...
keesokkannya.....maknanya hari ni la kan???...hehehe.....mak aku peringat la aku sekali lagi...dia ajak la aku p umah sedara aku tu...huh...aku pnya la ngelak x mau p....wat2 batuk la...wat 2 terguling2 la....punya la nak ngelak p umah kenduri tu punya pasal...ala...kenduri cukur jambul cucu dia....so aku malas la nak p....tapi aku taw...bila bapak aku balik satgi mesti dia nak ajak juga aku....maklumlah aku ni kan driver bertauliah mak ngan bapak aku...huhuhu.....gurunya mestilah...........bapak aku....hehehe....takut wooo kalau bapak aku ajar....garang giler...kalau x boleh bawak keta belajar ngan dia...kompom sehari dah bley bawak punya...hehehe.....bapak aku ni patut p keja kat tempat belajar memandu tu...jadik cikgu kat situ....hehehe.....
berbalik pada citer tadi...so..tunggu la bapak aku balik dari solat jumaat...yela hari ni kan hari jumaat mesti la kena p solat kan.......tunggu punya tunggu....pukul 3 lebih bawu nampak batang hidung bapak aku...mesti g makan kenduri...biasalah tuh.....kalau balik lambat tu taw dah.....yang mak aku pulak dah start dah berleter....mangsanya aku la....time bapak aku langkah masuk pintu rumah tu...apa lagi aku...tergolek le depan tv tuh....wat2 tido la kononnya.....then bapak aku cakap.."jom"..aku pun apa lagi..."x mau2......x mau p...."
then apa lagi bapak aku pun wak keluar ler ayat dia....."ayah ngantuk la..."....huh....taw dah...ayat tu jugak la yang dia guna kalau nak ajak aku p mna2....
"x mau2....x larat..."wat alasan lagi aku nih.....then...bapak aku p bersiap..dia pun duduk la kat kerusi hikmat dye...hehehe...mna ada la....lawak jer...kat kerusi dia selalu lepak2 r.......
"jom la...ayah ngantuk ni...bawu makan..."
"Alah...alasan semata2 ...taw dah..." bapak aku pun sengih ler....aku wat dono...
"la tadi ayah makan taugeh.....sbb tu ngantuk..."
"apa kena mengena plak ngan taugeh???"tanya aku x puas hati....
"la...makan taugeh kat umah kenduri tadi....bengkak2....ni nek sampai ke mata..."wat????apa punya alasan tuh....last2 aku pun mengalah la dgn ayah aku...bukan boleh sgt...nanti alasan ntah apa2 lagi la yang kuar dari mulut dia tu...punya la nak suwuh aku jadi driver dia...huhuhu...x pelah....selama aku hidup ni pun makan dia yang bagi....apa salahnya tolong dia sekali sekali....iya x....huhuhu...tu jer lah yg aku nak citer hari nih...sok sambung lain.......apa2 pun sayangilah kedua ibubapa anda ok.....peace....=)





0 sayang aku...:

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com