Wednesday 3 August 2011

pasal bapak aku lagi!!!!


assalamualaikum w.b.t
uish,,,dah brapa hari aku tak update blog ni...huhuhu...x sempat plus x da idea nak tulis plus plak sifat penyegan aku tu dah mari....huhuhu...maklumlah bulan puasa...paginya time nak bersantai dengan bantal....petangnya pula ngadap lp walaupun aku x buka blog aku...usha2 jer lah...huhuhu....kekadang tolong mak aku....malamnya plak p solat terawih...yela bulan posa ni setahun sekali...x kan la x mau p kan...mna la taw kot2 tahun ni tahun terakhir ramadhan aku kan...huhuuhu..ayat sadis plak....
ok berbalik pada tajuk...ish..pasal bapak aku lagi...hehehe...aku x citer la kalau x best ....hahaha...bukan apa..aku slalu borak2 ngan bapak...dia suka dok citer secret2 dia kat aku...hehehe....ish..ni kira cam khianat kat dia ni...buka rahsia kat sini..hehehe...sorry my father....x sengaja walaupun sebenarnya ya...hehehe...ok2...nak citer pasal apa ni???
time aku tengah tulis ni aku ngan bapak aku tengah tengok solat terawah live dari Mekah....sudah tentu lewat...skrg ni pun nak dekat pukul 3 pagi.....mmg dah jadik tabiat aku x tido...hehehe...termasuk la dengan bapak aku....dia nak tgk gak solat terawih dari Mekah tu....so aku pun teman la dia...padahal depan tv tu tempat tido aku...hehehe....nak dijadikan citer...sok pagi dia kena pergi ambil darah kat hospital....ambil???bagi darah dia kot...huhuhu.....yela..nak wat test...nak cari penyakit apa yang ada dalam badan dia....bapak aku ni memang jarang sakit...tapi kalau dia sakit...fuh....biasa masuk hospital 2 minggu kot...huhuuhu...punya la teruk...
dan sudah semestinya akulah yg akan menjadi driver dia...naseb bek aku ada hal gak sok.....nak p bank...kalau x....ermmm...kalau x pun aku mesti kena jadik gak driver dia...huhuhu....untuk pengetahuan anda semua bapak aku ni ada sejenis penyakit yg memang x dak ubat...huhuhu...penyakit apa????
penyakit dia ialah....suka tido....walaupun di mana dia berada.....even waktu dia duduk...kalau time landing2 tu x yah cakap la...komfem....lena habis wa cakap lu...huhuhu...sbb tu la aku ni dijadikan driver bertauliah dia...hehehe...dia kalau x dak emergency...bawak keta macam dak standard 1 bawu nak belajar bawak basikal...huhuhu...melelong2...dan penyelamatnya tentulah mak aku....dengan menggunakan suaranya yg loudspeaker tu lah yg mengejutkan balik bapak aku dari lena.....hehehe....nasib baik ada mak aku yg prihatan...tq mak...lap u...hehehe....
mula2 tu aku saja la test bapak aku suwuh p sowang2....tapi taw dah...mesti kuar alasan punya...tapi kali ni bukan alasan....tapi cerita...lebih kepada secret la....kan bapak aku suka citer secret dia kat aku...hehehe.....dia citer la kat aku pasal penyakit mengantok dia yang x kena tempat dan waktu tu...
1 hari tu...bapak aku p bank...dah tentu la ngan mak aku kan....mna leh tinggal...tapi mak aku lebih suka tunggu dalam keta....malas nak p dok bersesak2 dalam bank tu....pastu bapak aku ni ambil la nombor kat mesin tu...dia x bagitaw aku bank apa yg dia p....nak dijadikan citer bley plak dia terlelap kat situ sambil dok tunggu giliran dia....ish,,,bapak aku ni....ada ke patut dia p dok tido kat bank tu...huhuhu....sedar2...giliran dia dah terlepas...sepuluh owang dah ke depan....hahaha...bapak aku ni...kenalah amik no lain...aku x taw brapa lama dia terlena dalam bank tu sebab dia cakap x ramai owang....lepas habis tu mak aku pun tnya la...asal la lambat sangat kan....bley bapak aku cakap ramai owang...padahal kawan terlelap dalam tu...aku yang dengar dia citer ni apa lagi....gelak terguling2 r...(ayat biasa aku)hehehe...tapi kena cover2 memandang sekarang dah pukul 3 pagi...kang x pasal2 kena jerkah ngan loudspeaker....hadui la....bapak2....mmg x leh bagi la dia p sensorang lepas ni...kena teman dia...takut t dia tertido kat mana2 plak...huhuhu....moral of the story...temanilah bapak anda yang memerlukan sikap keprihatan dari anda....hehehehe.....alahai bapak yang aku sayang ni....hehhehe

0 sayang aku...:

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com