Thursday 11 August 2011

makin gemuk atau makin kurus???makin jimat atau makin membazir???



asslamualaikum w.b.t
ermmm...duk x duk...dah sebelas hari kita puasakan....rasa cam bawu semalam jer first Ramadhan......
apa sebenarnya aku nak tulis ni???pasal gemuk???kurus???apa benda tu???aku taw hampa semua mesti dah dpt detect apa yang aku nak tuliskan???..tapi aku tetap nak tulis gak.....
first sekali nak citer pasal gemuk ngan kurus.....hampa rasa hampa makin gemuk ke makin kurus???tiba-tiba ada gak yang bangun p ambik penimbang berat badan....kononnya nak timbang la...berapa kilo dah turun berat badan...huhuhu.....mesti ada gak yang jawab...mestilah makin kurus...nama pun puasa....x makan x minum dari pagi sampai ke petang...dah tu selama sebulan...maunya x berkilo2 berat badan turun....hahaha....iyalah tu....tapi dari pemerhatian aku...ada gak yang dok mantain jer...makin bertambah2 ada la berat badan tu....mananya x bertambah...tiap2 hari makannya macam orang seminggu x makan...huhuhu...mananya berat nak berkurang...iyalah...pagi tu kurang sikit....mainya waktu malam????huh...berkilo2 naiknya....kalau yang pergi teraweh tu alhamdulillah...boley mantain...yang x pergi tu???lepas makan ja...tersadai depan tv...tengok berita....abih x tertido jap...penat siang tadi keje....huhuhu...orang kalau ikutkan puasa ni merupakan salah satu diet yang bagus...alih2 bukan berdiet pun....melantak je lebih..huhuhu......aku pun sama gak..tapi makan ala kadar ler....nasi tu x lah sampai berpinggan2...abang aku contoh...kalau lauk sedap jer....ermmm....3 pinggan nasi pun dia boleh sapu...perut apa aku pun x taw...nasib baik dia tu mantain kurus...tapi ada nampak cam berisi la jugak.....
dah tu sekarang ni pulak bazar ramadhan tiap-tiap hari...kalau dulu pasar malam hari ahad ngan khamis(kat umah aku la...umah anda saya x taw ya)...ermm...apa lagi...x lepas peluang la....boleh dikatakan tiap2 hari p...(aku tunggu orang ajak...hhehehe)...beli plak...huh...x payah cakap...apa yang terasa nak makan tu beli...lagi x habis duit lagi tu la dia dok beli(ooppppss...maaf andai ada yang terasa)...ni makin berjimat ke makin membazir ni????yelah...sepatutnya bulan puasa ni duit tu makin kurang kuar.....makan pun waktu sahur ngan waktu berbuka ja.......ni x...meluncur laju jer cam air sungai duit tu........ayam panggang...sate...kuih....air dah berapa jenis dah...huhuuuhu....adui...macam mana ni???dah tu bila beli plak makan x habis.....kan rugi....tersangatlah membazir....dah lah nanti nak raya...nanti ngadu duit nak beli baju raya x dak...huhuhu..ni aku rasa cam nak pelempang ni...huhuuhu.....macam meluah perasaan plak yer...adalah sikit...yelah ...duit tu kita kenalah guna sebaik2nya....ingat duit jatuh tergolek ke???....tgh dok berjalan2 di bazar tu tiba2 bukkk...jatuh duit dari langit....kalau macam tu  bahagia la manusia...huhuhu.....aku tulis ni pun berdasarkan pemerhatian aku dari tahun lepas...maaf kalau ada yg terasa...ikhlas dari hati...ingat..duit bukan senang nak dapat...tambah2 yang ditanggung macam aku ni....rasa cam serba salah jer nak beli(ecece..padahal beli gak...huhuhu)...cian kat bapak aku...keje penat2...aku plak dok perabeh duit dia......huuuhuhuhu....ayah...i'm sorry.....nnt dah keje saya bagi balik duit kat ayah ya....dan mak juga.....(ececeh...padahal baru nak study...huhuhu)..jadi fikir2kan lah....

0 sayang aku...:

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com