Wednesday 17 August 2011

novel addicted.....

assalamualaikum w.b.t
novel.....wow....suka2....hehehe..biasa la...pompuan...aku nak cari gambar muslimah yang dok membaca x jumpa la pulak...kena buh gambar muslim...hehehe....ada gak pompuan yang x suka baca novel...x taw la sebab apa....sebab x suka la kan...hehehehe
berbalik pada tajuk di atas....novel addicted????aku ker tu???hehehe....sudah tentu...aku ni memang suka sangat baca novel....sangat2 suka....x taw la naper....sebab memang aku suka baca la...tapi kalau bagi aku buku sejarah komfom lentok punya....hehehehe.......mesti ada yang cakap....eleh,,,kalau novel...cepat jer.....kalau Quran......la...apa salahnya...novel tu sampingan jer....Quran tu dijadikan pedoman...baca memang la baca....aku x kata ala aku baca tiap2 hari....tapi still baca la....kalau novel kena tunggu gak time2 tertentu...huhuhu...iya x...dah2...x mo campur adukkan soal tu...ok...
aku mula baca novel ni masa aku umo 12 tahun.....wah,,,kecik2 dah pandai baca novel....dan novel first yang aku baca ialah SKANDAL karya Richie Rachman....uish,,,,kecik2 baca buku tu...huhuuhu...novel akak tu...time boring terjumpa....baca jelah....sejak tu la aku mula kumpul novel.......





tu lah novel yang aku dah kumpul....huhuuhu...mesti korang tertanya2 aku ni dah ler student...macam mana boleh beli novel bebanyak cam tu....dalam kiraan aku novel aku dah ada lebih kurang 55 buah....huhuhuhu....korang bayangkan la....aku kumpul sejak aku dari darjah 6 lagi.....maunya x banyak...tu x termasuk yang hilang lah...geram betul aku...reti pinjam....pastu bagi hilang pulak..memang nak hangin pun ada gak ler.....aku rasa novel aku yang hilang ada la 2 3 buah.....huhuhu....ni semua makwe abang aku la ni...pinjam x reti bagi balik....kecuali ex abang aku iaitu k.mufidah....dia jer aku x kisah...hehehe....sebab aku sayang dia macam kakak aku....hehehehe.....ada jugak novel yang akak aku kasi...masa aku dapat result yang upsr(boleh tahan la walaupun x straigth kan...hehehe).......kakak aku bagi kat aku 2 novel...hehehe...lap u akak....selebihnya aku beli guna duit bapak aku...mesti korang kata...membazir je...dah la guna duit bapak dia....eleh,,bapak aku pun x kata apa...korang pulak lebih2...hehehe...x lah....kekadang tu aku bayar balik....kumpul duit sendiri....tapi selebihnya tu...hehehe...paham2 ler.....student2....hehehehe.....naseb baik mak ngan bapak aku paham minat aku kat novel ni.......so,dyeowang x lah kisah sangat.....aku minx rak baru pun mak aku kasi....malas nak guna rak kakak aku tu yang dah agak berkurun lamanya berada kat umah aku ni........hehehehe....tu maknanya mak aku paham minat aku...hhehehehe...jangan jelez.....aku memang anak mak...n anak bapak aku....yela..kalau x anak siapa aku ni....iya x????hehehehe.......setakat ni x der pulak la marah2 kat aku...x taw la kat belakang aku kot dyeowang dok diskus kan....hehehehe.....sorry mak n ayah.....i will pay back....hehehe....
dulu aku suka baca novel keluaran alaf 21.....masa tu kalau keluar je novel baru....hah,konfem2....2 3 hari kemudian akan ada la novel tu kat rak novel tu....hehehe.....obses giler aku time tu...antara novelis yang aku suka Fauziah Ashari,Norhayati Berahim,Damya Hanna,Aisya Sofea dan ada gak yang lain2...x hengat la...hehehe..tu antara yang top la...pastu....lama2 stop jap beli novel....nak exam la...macam2 la...gpun pokai gak aku ni...asyik nak kena kumpul duit jer...hehehe...banyak memperabih duit mak bapak aku ada la..hehehe..
lepas tu aku minat pulak ngan karya Hlovate....best citer dia..Aa+Bb tu....tapi aku baca novel kawan aku jer...aku x beli...lepas tu baru aku beli novel dia....5 Tahun 5 Bulan kot...x silap...hehehe....memang best....aku suka citer yang cam tu...santai jer.....x berat2....lawak2....x lah serius semacam jer.....
sekarang ni dah banyak dak penulis2 baru....sampai x taw nak pilih...hhehe.....yang terbaru sekarang ni aku sedang kumpul novel keluaran Kaki Novel.....citer dia memang best2.....x hingat pulak saper penulisnya...hehehe....maaf2...


tu antara novel keluaran Kaki Novel yang aku dah beli.......huhuuhu....so amacam???agak2 aku boleh x buka library novel???ekekleh minah ni...owang len kumpul novel dah beratus2 pun x kecoh macam dia.....kerek.......huhuhu...ala suka hati aku la..... hehehe....abang aku penah kata...."adik,,,apa kata kita jual jer novel tu...."...aku pun padang dia pelik...."huh....jangan nak mimpi la aku nak jual....harta aku tu.."huhuhu....ada ke patut suwuh aku jual....dalam mimpi pun aku x bagi....hehehehe.....ok....lepas ni aku ingat nak wat entry pasal sinopsis novel pulak....amacam????ok x???hehehe...oklah...yang tu je nak citer rini.....nnt aku wat entry lain pulak...hehehehe.....peace no war...=)

0 sayang aku...:

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com